Tophitte

29 augustus 2023 - Moúdros, Griekenland

Vandaag eindelijk fietsen, maar ik heb vrees want we beginnen al in 31 graden. Alles is kurk en kurkdroog, knispert, en het ruikt zelfs droog. Het landschap is kaal en geel. Kees doet de navigatie en weet ons op leuk grindweggetjes te laten fietsen. Leuk, maar er is weinig schaduw en op ook lastig tempo te houden om elke steen te ontwijken. Ik doe echt mijn best, maar het valt me heel zwaar! Gelukkig stoppen we veel en ons daggemiddelde is zelden zo laag geweest. 80% is grind met als afsluiting nog een stuk rul zand waardoor we de tassen eraf moeten halen. Er is geen doorkomen aan anders. En dat voor een oud amfitheater wat op dinsdag dicht is. Ha ha. Echter de afsluiting maakt alles goed. We zitten bij een strandje met een leuke beachbar. We zwemmen, en eten hier, en laten we van de warmte ook gebruik maken. We hebben geen tent op gezet maar wel een bedje op het zand gemaakt. Volle maan op ons hoofd en een kabbelend zeetje voor ons. Spannend. Qua fietsen echt een  zwate dag maar dit is ook wel weer  heel leuk. 

Foto’s

3 Reacties

  1. Janneke:
    30 augustus 2023
    Jeetje Kees en Tanja, wat een kanjers zijn jullie. Hopelijk is het vandaag iets koeler.
    Leuk om jullie verhalen te lezen.
    Groetjes Leo en Janneke
  2. Esther:
    30 augustus 2023
    wow die beschrijving van de droogte. je kunt het zelfs ruiken. en griekenland is niet echt een fiets land zo blijkt …
    maar eind goed al goed; is niet voor niets een spreekwoord :-)

    een zware dag maar daardoor smaakt de ‘beloning’ extra lekker :-)
    niet lek geprikt door de muggevriendjes? ;-)
  3. Linda:
    30 augustus 2023
    Je ziet de meneer of mevrouw op het balkon (eerste foto) denken: waar zijn die nou mee bezig?
    Fietsen in Griekenland? Hoezo??