De langste tunnel van de wereld

21 november 2023 - Olden, Noorwegen

184 kilometer te gaan naar onze nieuwe plek richting Roelie. In Nederland op de snelweg toch in zo n 2 uur te doen. Hier hebben we er 4 1/2 uur over gedaan! Maar ja, dan ben je dus wel door de langste tunnel, a 25km, van de wereld gereden. En qua temperatuur hadden we er best willen blijven met 20 graden op het hoogste punt! Bizar. En dan waren er nog wat tunnels waar we achter de Ledebil aan moesten tuffen omdat er werkzaamheden waren. Ledebil, hebben we opgezocht, betekent leiding auto. Eerst 20 minuten wachten voor je dan aan de beurt bent. Ook nog een ferrietje de Sognefjord over. Je vaart dan recht op een wand af waarvan je dan denkt, huh, waar gaat ie ons afzetten?!?, blijkt er toch weer een tunneltje van 6km te zitten. Maar tussen al dat gedoe in hebben we veel moois gezien, waaronder ook de zon weer eens. Min 6 was de laagste temperatuur en nu in een soort luxe cabin aan het water ons teruggetrokken. Fjordje staren, lezen, koken en spelletje. Nog even journaal gekeken. Spannend wat ons land gaat kiezen morgen! Wij gaan morgen onze een na laatste etappe naar Roelie rijden. 

Foto’s

1 Reactie

  1. Esther:
    21 november 2023
    echt een andere wereld! en hoe goed is jullie noors inmiddels? :-)